БЛОГ
Азбуката и двадесет и двата елемент на Словото
из “Плодовете на дървото на живота”кабалистична традиция Омраам Микаел Айванов
Разделяйки Апокалипсиса на двадесет и две глави, колкото са буквите на еврейската азбука, св. Йоан е искал да постави тази книга под знака на Словото, което е в основата на всичко, както е написал в Евангелието си:
В началото бе Словото, и Словото беше у Бога, и Бог неше Словото.
Но как да разберем Словото, неговата природа, неговата сила? В последната глава на Апокалипсиса Христос казва:
Аз съм Алфа и Омега, и начало и край.
Алфа и Омега с апърваата и последната букви от гръцката азбука, език, на който е бил написан Новия Завет. В еврейския език, който е бил езикът на Христос, първата и последната букви са Алеф и Тав. Следователно двете изречения “Аз съм Алфата и Омегата” и “Аз съм Алеф и Тав” имат един и същ смисъл.
Алфа и Омега, или Алеф и Тав …Всъщност тези две букви представляват цялата азжука, тъй като не можем да отделим началото и края. Азбуката е едно цяло, съставено от поредица от елементи, буквите. Редът, в който тези букви са поставени, не е случаен; те представляват аналог на “буквите” съставящи Творението. В еврейската азбука буквите са елементите, силите, добродетелите, качествата, духовете и мощта, чрез които съчетаване Бог е създал Вселената. Благодарение на тези живи букви, Бог е съставил думи и изречения и Той продължава да се създава светът. И когато Посветените изучават кабалистичния смисъл на еврейските букви, то е за да четат и после да проникнат в живия език на природата.
Буквите на тази азбука са двадесет и две на брой. С думите: “Аз съм Алфата и Омегата”, Христос е искал да каже “Аз съм Словото, давадесет и двата елемента , с помощта на които бепе създаден светът..” И служейки си с буквите от азбуката, за да мисли, говори и пише, човекът постъпва като Бог. Тъй като СЛОВОТО, независимо дали е в МИСЛИТЕ, или е произнесено и написано, е едно и също нещо.
Всички елементи, които се намират в нас: цветове, сили, проявления, излъчване и вибрации, служат за образуване и изразяване на нашата мисъл. Следователно мисленето, произнасянето и писането са трите аспекта на Словото. Някои мислят Словото, други го произнасят, трети го пишат. Посветените, които познават тези три начина на изразяване на Словото, от най- дълбока древност са оставили върху някои религиозни сгради графични знаци, геометрични фигури ще просъществуват през вековете и ще позволят на хората от следващите поколения да влязат във връзка със Словото.
Всички букви в кабалистичната азбука са свързани една с друга във Вселената. Да умееш да ги комбинираш, за да образуваш изречения с цели поеми, това означава да си истински “Книжник” в посветителския смисъл на думата е този, който умее да пренесе елементите на езика, буквите от азбуката във всички области на живота, в частност в себе си, където той се старая да комбинира тези елементи, за да получи красив и хармоничен говор. А тояа е най-трудното. Кпгато в нас се появи безпорядък, това се дължи на неуместните “думи”, които сме смесили безразборно, без значение, без мъдрост.